Het aantal websites en webshops groeit al jarenlang enorm hard. Dit is natuurlijk een goede stap richting de digitalisering van onze maatschappij, maar dit maakt het geld verdienen met je eigen website of webshop wel een stuk lastiger. De concurrentie wordt namelijk ook alleen maar groter! Het is daarom zaak dat je website of webshop optimaal in elkaar zit. Dit is natuurlijk in mindere mate het geval als je in een hele specifieke niche opereert waar bijna geen concurrentie is. Toch zullen de meeste website of webshophouders een bredere markt ambiëren omdat hier ook meer geld te verdienen valt. Omdat de webshop of website hierin enorm belangrijk is geven we je in deze blog enkele tips omtrent het inrichten en verbeteren hiervan. Conversie optimalisatieEen van de belangrijkste metrics om jouw website of webshop te beoordelen is het conversiepercentage van de website. Hoe hoger het percentage, hoe groter het percentage van de bezoekers is dat tot een conversie komt in jouw website of webshop. Wanneer mensen een webshop laten maken door een bureau, dan zit het vaak wel goed op het gebied van conversie optimalisatie. Veel mensen proberen echter vaak zelf eerst iets voordat ze een bureau inschakelen. Het komt in deze gevallen helaas erg vaak voor dat er geen rekening wordt gehouden met de conversie optimalisatie. Het is daarom raadzaam om vanaf moment één met een partij in zee te gaan die hier verstand van heeft. Het optimaliseren van conversies is namelijk iets dat in een zo vroeg mogelijk stadium in de website verweven dient te worden. Content plaatsenContent is anno 2021 een van de belangrijkste ranking factoren binnen Google. Hoe beter en relevanter de content is, hoe beter jouw website ook zal presteren in de zoekmachine. Het is dus altijd zaak om zoveel mogelijk kwalitatieve content te blijven schrijven voor jouw website of webshop. Op hoe meer keywords jouw website of webshop namelijk rankt in Google, hoe meer verkeer jouw website of webshop ook zal binnenhalen. Het is hierin natuurlijk niet de bedoeling om te gaan ranken op irrelevante keywords. Probeer daarom alleen te ranken op keywords die een direct verband hebben met jouw core business.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Wat zijn keywords en wat kun je ermee? Wat zijn keywords? Een keyword is een ander woord voor zoekwoord. Dit zijn woorden die worden ingetikt op zoekmachines zoals Google of Bing waar de...
- Je WordPress website laten maken door experts WordPress, wie kent het niet. Miljoenen websites worden tegenwoordig ontwikkeld met WordPress als CMS. Waarom? WordPress is onwijs gebruiksvriendelijk en je kunt er prachtige websites...
- Online bureau met focus op traffic en conversie Een online marketing bureau is de aangewezen partij voor ondernemers die meer willen bereiken met hun online communicatie. Zo’n bureau maakt niet alleen websites en webshops, maar...
- Laat jij je SEO verbeteren door een expert? Je kunt prima zelf met je SEO aan de slag gaan. Het internet staat werkelijk vol goedbedoelde adviezen en tips over SEO. Maar dat neemt...
- Punten om op te letten voor een goede SEO-tekst Heden ten dage is SEO (Search Engine Optimisation) een toverwoord geworden. Klaarblijkelijk kun je geen goede website hebben, zonder dat deze SEO-proof is geschreven. Daarnaast...
- Houd uw website goed bij en pas deze regelmatig aan! Het is belangrijk om uw website regelmatig aan te passen. Toch gebeurt dit bij veel mensen en bedrijven niet. Vaak hebben ze hier simpelweg geen...