Nieuwe artikelen

Wat zijn keywords en wat kun je ermee?

Wat zijn keywords?

Een keyword is een ander woord voor zoekwoord. Dit zijn woorden die worden ingetikt op zoekmachines zoals Google of Bing waar de consument naar opzoek is. Door middel van een zoekwoorden onderzoek kom je erachter welke keywords gebruikt worden door jezelf, de consument en de concurrent en welke keywords relevant zij voor jouw website. Je wil deze woorden met mate terug laten komen op jouw website zodat de consument bij jou terecht komt.

Welke soorten keywords zijn er?

Als eerste bestaat er keyword stuffing. Keyword stuffing is het overmatig gebruik maken van keywords oftewel het zoveel mogelijk proppen van zoekwoorden in een zin of tekst. Vroeger zette men dit in om hoger te ranken in bijvoorbeeld Google. Dit resulteert vaak onprettig leesbare teksten en het wordt tegenwoordig door Google als ongewenst gezien.

Daarnaast zijn keywords in twee verschillende soorten op te delen, namelijk de short tail keywords en de long tail keywords. Een short tail keyword bestaat vaak uit één zoekwoord en hooguit twee en een long tail keyword uit twee of meer. Wanneer er gezocht wordt op een short tail keyword dan is er vaak sprake van veel concurrentie, omdat de zoekopdracht vrij breed en minder specifiek is. Wanneer er gezocht wordt op long tail keywords is er vaak veel minder concurrentie. Het is dus aantrekkelijker om gebruik te maken van long tail keywords omdat je je hierbij richt op bezoekers die specifiek zoeken naar die informatie, product of dienst.

Er bestaan ook nog LSI keywords in Google. Dit zijn de suggesties die Google geeft wanneer je bepaalde zoekwoorden hebt gebruikt en welke zoekwoorden je nog meer zou kunnen proberen. Dit zijn zoekwoorden gerelateerd aan jouw zoekwoorden.

Keywords toepassen

De juiste keywords zijn erg van belang omdat dit samenhangt met het bereiken van jouw doelgroep en de vindbaarheid van jouw website. Wanneer je een zoekwoorden onderzoek hebt uitgevoerd en je inzicht hebt in de relevantie van jouw zoekwoorden, kan je daarop inhaken. Welke keywords gebruiken mijn concurrenten en hoe kan ik mij onderscheiden? Naar welke keywords worden er gezocht en hoe kan ik met deze informatie de vindbaarheid van mijn website vergroten? Keywords zijn voor elke website belangrijk en toe te passen bij verschillende onderdelen zoals de titels, de alt-tag van afbeeldingen, de headings (H1, H2, H3), de meta discription, de URL en nog veel meer. Maak vooral gebruik van deze keywords op zo onder andere jouw website te optimaliseren.

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Kirkels-internetmarketing.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Schoorsteenveger in Hoofddorp – Wat je moet weten voor een veilig en schoon huis

Vraag je je wel eens af waarom schoorsteenvegen zo belangrijk is? In Hoofddorp, waar veel huizen nog steeds traditionele schoorstenen hebben, kan het regelmatig laten vegen van je schoorsteen je huis veilig en schoon houden. In deze blogpost bespreken we waarom schoorsteenvegen essentieel is, hoe vaak je het moet doen, wat de kosten zijn en de voordelen van een schone schoorsteen. Bereid je voor op waardevolle en praktische tips die je helpen om de beste schoorsteenveger in Hoofddorp te vinden. Waarom is schoorsteenveger belangrijk? Schoorsteenvegen is niet alleen een oude traditie; het is een cruciale taak voor de veiligheid van je huis. Een schone schoorsteen voorkomt namelijk schoorsteenbranden, die veroorzaakt kunnen worden door een ophoping van creosoot, een brandbare stof die ontstaat bij het verbranden van hout. Daarnaast zorgt een schone schoorsteen ervoor dat rook en schadelijke gassen, zoals koolmonoxide, efficiënt worden afgevoerd. Hoe vaak moet je je schoorsteen laten

Gepubliceerd door Kirkels Internet Marketing.nl