Wat zijn keywords? Een keyword is een ander woord voor zoekwoord. Dit zijn woorden die worden ingetikt op zoekmachines zoals Google of Bing waar de consument naar opzoek is. Door middel van een zoekwoorden onderzoek kom je erachter welke keywords gebruikt worden door jezelf, de consument en de concurrent en welke keywords relevant zij voor jouw website. Je wil deze woorden met mate terug laten komen op jouw website zodat de consument bij jou terecht komt. Welke soorten keywords zijn er? Als eerste bestaat er keyword stuffing. Keyword stuffing is het overmatig gebruik maken van keywords oftewel het zoveel mogelijk proppen van zoekwoorden in een zin of tekst. Vroeger zette men dit in om hoger te ranken in bijvoorbeeld Google. Dit resulteert vaak onprettig leesbare teksten en het wordt tegenwoordig door Google als ongewenst gezien. Daarnaast zijn keywords in twee verschillende soorten op te delen, namelijk de short tail keywords en de long tail keywords. Een short tail keyword bestaat vaak uit één zoekwoord en hooguit twee en een long tail keyword uit twee of meer. Wanneer er gezocht wordt op een short tail keyword dan is er vaak sprake van veel concurrentie, omdat de zoekopdracht vrij breed en minder specifiek is. Wanneer er gezocht wordt op long tail keywords is er vaak veel minder concurrentie. Het is dus aantrekkelijker om gebruik te maken van long tail keywords omdat je je hierbij richt op bezoekers die specifiek zoeken naar die informatie, product of dienst. Er bestaan ook nog LSI keywords in Google. Dit zijn de suggesties die Google geeft wanneer je bepaalde zoekwoorden hebt gebruikt en welke zoekwoorden je nog meer zou kunnen proberen. Dit zijn zoekwoorden gerelateerd aan jouw zoekwoorden. Keywords toepassen De juiste keywords zijn erg van belang omdat dit samenhangt met het bereiken van jouw doelgroep en de vindbaarheid van jouw website. Wanneer je een zoekwoorden onderzoek hebt uitgevoerd en je inzicht hebt in de relevantie van jouw zoekwoorden, kan je daarop inhaken. Welke keywords gebruiken mijn concurrenten en hoe kan ik mij onderscheiden? Naar welke keywords worden er gezocht en hoe kan ik met deze informatie de vindbaarheid van mijn website vergroten? Keywords zijn voor elke website belangrijk en toe te passen bij verschillende onderdelen zoals de titels, de alt-tag van afbeeldingen, de headings (H1, H2, H3), de meta discription, de URL en nog veel meer. Maak vooral gebruik van deze keywords op zo onder andere jouw website te optimaliseren. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Een SEO-analyse voor betere online resultaten Wil je beter zichtbaar zijn online? Of wil je meer verkeer naar je website? Dan is het handig om een SEO-analyse uit te voeren. Een...
- De voordelen van samenwerken met een SEO specialist Een SEO specialist helpt bedrijven succes te boeken binnen de ranking van Google. Om hoge (onbetaalde) posities in Google te krijgen, moet een website geoptimaliseerd...
- Je website verbeteren? Hier moet je op letten! Het aantal websites en webshops groeit al jarenlang enorm hard. Dit is natuurlijk een goede stap richting de digitalisering van onze maatschappij, maar dit maakt...
- Punten om op te letten voor een goede SEO-tekst Heden ten dage is SEO (Search Engine Optimisation) een toverwoord geworden. Klaarblijkelijk kun je geen goede website hebben, zonder dat deze SEO-proof is geschreven. Daarnaast...
- Keuze maken uit SEO laten doen of zelf doen Tegenwoordig is het erg belangrijk om goed gevonden te worden met jouw webpagina op het internet. Hiervoor zijn bepaalde zaken waar rekening mee gehouden moet...
- Het beste digital marketing bureau Ben jij op zoek naar het beste digital marketing bureau omdat jij ervoor wilt zorgen dat je beter vindbaar wordt op het internet? Dan gaat...